Основна причина навіщо потрібні ланцюги на колеса, це поліпшення їх зчеплення з дорогою і запобігання ковзанню. Якщо водій не впевнений, чи здолає певний відрізок дороги, йому варто взути колеса й убезпечити себе від загрузання це може бути не тільки засніжена дорога, а й багато опалого листя в лісі, слизьке каміння чи болотиста місцевість.
Перш ніж купувати ланцюги проти ковзання зверніть увагу на параметри свого авто, чим більший діаметр і ширина колеса, тим довші мають бути ланцюги. В переважній більшості ланцюги виготовляються з легованої сталі, вуглецевої, або з домішками титану.
Варто відзначити види ланцюгів і те як їх використовують.
• «Драбинка» — найбільш простий різновид, що представляє собою оплітку протектора смугами, розміщеними перпендикулярно колесу. Такі аксесуари досить дешеві, але мають малу площу контакту з дорогою, тому в глибокому снігу вони малоефективні, на відміну від бруду і мокрої трави
• «Алмаз» — обплітають колесо хрест-навхрест перехрещеними діагональними лініями з діагональними проміжками між ними. Вони істотно підвищують площу поверхні контакту в порівнянні з альтернативними версіями, але обмежують допустиму швидкість пересування;
• «Зигзаг» — поздовжні смуги з'єднуються між собою бічними тягами, формують вузлові точки. Між ними ланцюги натягаються під кутом, формуючи своєрідні зигзагоподібні лінії. Такі ланцюги протиковзання в грязі малоефективні, зате допомагають вибратися з глибокого снігу;
• «Діагональ» — смуги проходять через шину, відхиляючись від поздовжньої осі, але не перетинаючись між собою. Ці ланцюги ефективні на снігу і льоду, а також добре показують себе у багнюці.
Деякі водії вважають що монтувати захист варто лише на зняте колесо, оскільки це єдиний варіант досягнення рівномірного розподілу по усій покришці. В чомусь вони праві, але бувають ситуації, коли ланцюги встановлюються на місці. Тож розповімо як це зробити.
Сам ланцюг розпрямляють, надягають на верхню частину колеса й опускають нижче, уникаючи спотворення «малюнку». Коли незахищеною лишається лиш нижня частина шини, робимо рух авто на 0,4-0,5метра (орієнтовно півоберта колеса). Після чого розподіляємо ланцюг і перевіряємо силу натягу.
Якщо ж натяг автоматичний, то переводимо його в робоче положення.